Microprose ja vanhuus!
Pirates!
Microprosen tuotannossa on loistavia teoksia, joista parikin on kestänyt aikaa jopa ihan mukavasti, noin niinkuin sanotaanko vähän nostalgialle vallan antaessa😄
Simulaattorit ovat kylläkin ihan järkyttävän surkeita ja epäpelattavia nykyään kuten esim.Stealth Fighterin pikapelailu osoitti...tai helikopterisimulaattori Gunshipin. Eli en ole sokea vanhojen pelien palvoja, kuten joskus jotkut epäili😬
Otsikon mainitsema Pirates pelotti edes testata, kullattujen muistojen takia siis..? Onhan sekin pelinä ihan ok edelleen ja sen parissa hurahti parikin tuntia aika sujuvasti, mutta kasettiversio yritti jarruttaa toimintaa parhaansa mukaan. Tosin myönnettävä on, ettei sitä varmaan pelattua enää koskaan tuu, jotenkin se vaan hyydytti🐉
En tiedä mikä on valmiissa maailmassa kiire, mutta jotenkinvaan kuusnepan hitaus tökkiipi. Kalassa jaksaa odottaa mahdollista tärppiä kevyesti jopa
kolme tuntia ja rapiat...jos taas Microprosen peli latailee viisi minuuttia niin hermo sauhuaa kuin kynttilänpätkä bensakanisterissa.... Kokeilkaa itse esim. aiemmin mainittua Silent Serviceä...siinä on odottavan aika melkein iäinen😯
Sitä on tottunut siihen, että peli jyrähtää käyntiin hetkessä tai ainakin kahdessa!
Harmi etten omista yhtään moduulipeliä. Ne muistaakseni käynnistyivät sulavasti,ainakin Msx:llä.
Liekö niihin kumminkaan ollut mahdollista kovin hienoja eeppisiä teoksia rakentaa eli mikä lienee moduulipelien kokorajoitus Selvitän sen seuraavaan kertaan ja ihmettelen lisää!
En tiedä mikä on valmiissa maailmassa kiire, mutta jotenkinvaan kuusnepan hitaus tökkiipi. Kalassa jaksaa odottaa mahdollista tärppiä kevyesti jopa
kolme tuntia ja rapiat...jos taas Microprosen peli latailee viisi minuuttia niin hermo sauhuaa kuin kynttilänpätkä bensakanisterissa.... Kokeilkaa itse esim. aiemmin mainittua Silent Serviceä...siinä on odottavan aika melkein iäinen😯
Sitä on tottunut siihen, että peli jyrähtää käyntiin hetkessä tai ainakin kahdessa!
Harmi etten omista yhtään moduulipeliä. Ne muistaakseni käynnistyivät sulavasti,ainakin Msx:llä.
Liekö niihin kumminkaan ollut mahdollista kovin hienoja eeppisiä teoksia rakentaa eli mikä lienee moduulipelien kokorajoitus Selvitän sen seuraavaan kertaan ja ihmettelen lisää!
Jarkko
Kommentit
Lähetä kommentti